Lifestyle / Cinestar

RECENZIJA: Sherlock Holmes: Igra sjena (2011)

RECENZIJA: Sherlock Holmes: Igra sjena  (2011)

Nakon izvrsne „Nemoguće misije 4 “ u kina nam je stigao još jedan filmski nastavak. Ovaj put se radi o još jednoj avanturi slavnog detektiva Sherlocka Holmesa i njegovog suradnika dr. Watsona.

Diljem Europe u  19.stoljeću  događaju se razna bombardiranja i neobjašnjiva ubojstva i ako se takvo nasilje nastavi Europa će eruptirati i postati nepregledno polje žrtava i uništenja. Holmes (Downey jr.) uviđa da postoji neka veza između svih tih događanja i polako povezujući konce dolazi do saznanja da je glavni krivac za te nemile događaje profesor James Moriarty (Jared Harris).

U međuvremenu Holmesov partner dr. Watson (Law) se napokon ženi sa svojom dugogodišnjom zaručnicom Mary te odlazi na medeni mjesec u Brighton. No vlak s kojim putuju napadaju Moriartyjevi ljudi te im se raspadaju planovi za savršeni odmor. Iako je Watson planirao napustiti Holmesa nakon vjenčanja, nevoljko postaje još jednom njegov partner u nastojanju da osujete Moriartyjev plan. Na tom putu dobivaju još jednu članicu: tajanstvenu ciganku Madam Simzu (Rapace).

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

U trci s vremenom trojka će proputovati pola Europe da spriječi Moriartyja i raspad Europe.

Kada nas je Guy Ritchie u prošlom nastavku upoznao sa svojim prikazom slavnog detektiva,njegovom brzom, stiliziranom akcijom, viktorijanskom temom i inteligentnom pričom te pogotovo izborom glavnoga glumca  rezultat je bio izvanredan film, tako da se od ovog nastavka nije očekivalo ništa manje. I mogu reći, očekivanja su ispunjena ,a u nekim dijelovima i premašena.

„Igra sjena“ je uspjela u onome na čemu brojni nastavci padaju, a to je bolja priča i uvođenje novih likova. Uvođenjem profesora Moriartyja (odlični Jared Harris) Homes je dobio napokon dostojnog protivnika. Ne samo da profesor ima auru i sofisticiranost velikog kriminalnog genija nego posjeduje i hladnoću nemilosrdnog ubojice. Kao što ga je i Conan Doyle opisao u knjizi, Moriarty dolazi s autoritetom koji je baziran na intelektu, moći i bogatstvu, no  i tajanstvenošću koja ga okružuje.

Robert Downey jr. i Jude Law su opet nenadmašni u svojim ulogama. Kemija između njih je tako dobra da je teško sada zamisliti bilo koga u tim ulogama. Svojim humorom Downey jr. nosi cijeli film, a nenadmašna je scena u vlaku koju je cijelu sam improvizirao. Nova velika zvijezda na holywoodskom nebu, Noomi Rapace kao ciganka Simza odličan je dodatak glumačkoj ekipi i predstavlja  osvježenje cijelom filmu no sve pohvale idu Jaredu Harrisu koji je izvanredan kao Moriarty. Ovo je njegova prva filmska uloga i nadam se da će ga filmaši sada mnogo češće koristiti.

S manjim naglaskom na okultno, jačim zapletom i nadasve zanimljivijim negativcem „ Igra sjena“ nadmašuje svog prethodnika u puno kategorija. Akcijske sekvence, koje su i ovdje ritchijevski usporene, su odlično režirane i koreografirane, a posebno upečatljiva je partija šaha između Holmesa i Moriartyja. Od dosadne partije Ritchie je napravio grandioznu borbu dvojice velikih protivnika. Zvukovi, atmosfera i dijalog dodaju dozu napetosti koja čini ovu scenu tako upečatljivom.

Filmski kraj godine dugo nije bio tako dobar te je ovo nakon „ Nemoguće misije „  još jedan must-see film, a još nas čeka Fincherov hit „ Muškarci koji mrze žene“, tako da filmoljupci mogu samo trljati ruke i uživati u ovim blagdanima.

Pogledajte: Kino program - CINESTAR Osijek
Pogledajte: Kino program + NAGRADNA IGRA - Cineplexx Osijek

[important title=INFO]Sherlock Holmes: A Game Of Shadows (2011)