Vijesti / Ostalo

Ukidanje željezničkih linija potpuno će uništiti Slavoniju

Ukidanje željezničkih linija potpuno će uništiti Slavoniju

Neki su ju ocijenili duhovitom, nekima se uopće nije svidjela. No samo će Virovitičani pa onda i stanovnici sjeveroistoka Hrvatske na potezu do Osijeka u cijelosti osjetiti punu ironiju vijesti koju je objavila Virovitičko-podravska županija.

Neki su ju ocijenili duhovitom, nekima se uopće nije svidjela. No samo će Virovitičani pa onda i stanovnici sjeveroistoka Hrvatske na potezu do Osijeka u cijelosti osjetiti punu ironiju vijesti koju je na svojim web stranicama objavila Virovitičko-podravska županija.

vlak-osijek495

Pohvalili su se “namjerom gradnje prve svjetske svemirske stanice s teleportacijskim uređajem koja će biti smještena na području grada Virovitice. Financirat će je NASA i hrvatska Vlada.” Vijest je, naime, nastala kao prva reakcija županijskih vlasti na najavu mogućeg ukidanja željezničke linije Virovitica – Osijek koja kreće već od jeseni.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Ako se ovome pridoda i već ranije najavljeno zaustavljanje gradnje autoceste Vrbovec – Bjelovar – Virovitica, odnosno nastavno dalje brze ceste prema Osijeku i konačnici Iloku, pa potom i najava o odustajanju od gradnje planiranog mosta preko Drave u sklopu cestovnog koridora 5C, logično je pitanje ne radi li se ovdje zapravo o ciljanim političkim odlukama koje će prometno potpuno unakaziti sjeverni i istočni dio kontinentalne Hrvatske?

Na noge su odmah ustali i željezničari okupljeni u Sindikat infrastrukture Hrvatskih željeznica.

- Kako netko može i na osnovi kojih izvora poslati tako opasne informacije? Otkud nekom uopće kredibilitet donositi ovakve odluke? - pita se Damir Vicković, glavni povjerenik SIHŽ Podružnica Osijek. Smatra da, ako bi se ostvarila izjava Darka Peričića, predsjednika Uprave HŽI, sjeverna Slavonija i dio sjeverne Podravine gube razvojnu i gospodarsku perspektivu jer je željeznica pokretač i izvor života nekog kraja.

- Čini se da zaboravljamo kako je Hrvatska pred vratima Eeuropske unije u kojoj je željeznica temeljni oblik prijevoza u koju se u idućih 20-ak godina namjeravaju investirati znatna financijska sredstva kako bi se do 2030. godine ostvario očekivani udjel veći od 60 posto svih prijevoza - upozorava Vicković.

Možda je u ovakvom razvoju situacije manji problem što bi bez posla ostalo približno 130 ljudi koji su zaduženi za održavanje infrastrukture na toj dionici, no čini se kako netko nije vodio račun o tome kolika bi se šteta mogla nanijeti gospodarstvu.

[blockquote]Osijek ostao kratkih rukava

Jesu li prve naznake o ovom potezu donesene još 2006. godine? Tada su Odlukom o razvrstavanju pruga jasno propisani kriteriji za taj posao, a čini se kako je Osijek ostao grubo zakinut. Nisu, naime, kao međunarodne pruge razvrstane dionice Koprivnica - Osijek koja spaja dva međunarodna koridora - 5B i 5C. Također, bez te kategorizacije ostala je i dionica Vinkovci - Osijek, iako također spaja dva međunarodna koridora - 10 i 5C. Naposljetku, tako je regionalnom ostala i dionica Nemetin - Osijek, iako spaja međunarodnu riječnu luku s čvorištem Osijek.[/blockquote]

Bez izravne željezničke veze ostali bi tako Kombinat Belišće i belišćanske izvozno orijentirane tvrtke, našički Nexe pa i virovitički Viro, kao neka od najzvučnijih imena. Ali ukidanje ove pruge koja je ujedno i paralelni pomoćni pravac željezničkog koridora 10 u konačnici bi moglo dovesti do teškoća u poslovanju sestrinske HŽ-ove tvrtke Cargo koja ovdje ubire novac od tranzita međunarodnog prijevoza roba.

Naposljetku, valjalo bi podsjetiti kako su u posljednje dvije godine, također prvo privremeno, a onda za stalno, također pod izlikom sigurnosnog stanja na ovom području, zatvorene dvije pruge, prvo ona na potezu od Našica do Pleternice, potom i ona na liniji Pčelić - Banova Jaruga.

[blockquote]Posljednji remont obavljen prije 40 godina

Istina je da je posljednji remont na liniji Virovitica - Osijek obavljen još prije 40 godina. No, ona svakako, kažu nam u sindikatu IHŽ-a, nije za otpis, pruga ne može baš “preko noći” postati tako loša. To je klasični tip nizinske pruge u kojoj se vlakovi kreću prosječnom brzinom od 80 kilometara na sat. Naposljetku, ako i dođe do njezina ukidanja, u sindikatu se pitaju - što će biti s vrijednim signalno-sigurnosnim sustavom upravljanja duž te dionice?[/blockquote]

Dario KUŠTRO (Glas Slavonije)


Izdvojeno

Reci što misliš!